lauantai 23. heinäkuuta 2016

Uutisharrastus vaatii uhrauksia


Vuonna 1983 kun uutisharrastus tuli elämääni "vahingossa" luulin että siitä tulee samanlainen harrastus kuten urheilullisilla naapureillakin oli siis hetken hurma ja sitten harrastukset, vapaa-ajanvietto muuttuu. Olin siinä asiassa melko väärässä sillä uutiset luovat pohjan monelle muulle tietopuoliselle harrastukselle koskapa uutisissa käsitellään kohtuullisen kirjavasti aiheita laidasta laitaan. Uutisharrastuksesta tuli vähitellen ikäänkuin runko muille harrastuksilleni.

Vuonna 2010 uutisharrastukseni ensimmäinen julkinen muoto, uutisaiheinen internetsivu näki päivänvalon saaden nimen VICTORIA MEDIA ja vuonna 2015 VICTORIA MEDIA:n kansainväliset uutiset saivat astua esille.

Jos ensisijainen elämäntapasi on pitää hauskaa älä ryhdy uutisharrastajaksi
Älä ymmärrä väärin, tarkoitukseni ei ole valittaa "kohtaloani" koska uutisharrastus sen monipuolisine oheisharrastuksineen on tuonut minulle jotain elämääkin suurempaa, mielenkiintoisia tapahtumia, koen olevani etuoikeutettu kun tiedän asioista runsaasti taustatietoja ja olen harrastukseni kautta tavannut mielenkiintoisia ihmisiä, instituutioita, ryhmiä ja niin edelleen.  Mutta Uutisharrastus ei sovi sellaiselle joka on tottunut olemaan "bilehile" siis sellainen jonka elämässä bilettäminen, vapaa-ajan käytön merkitys on suurempi.  Uutisharrastus kaikkine oheisharrastuksineen on vaan niin aikaavievää että millekkään "normaalille" ei tahdo löytyä aikaa. Joskus se toki surettaa kun katson muiden ihmisten elämää että voisikohan se olla myös minulle mahdollista mutta olen elämäntapani valinnut jossa tunnen olevani "turvassa".

Ulkopuolisten silmissä olen outo kummajainen joka jännittää mielummin mitä seuraavassa uutislähetyksessä kerrotaan kuin mitä reality tai saippuasarjoissa tapahtuu. Minua kiinnostaa enemmän puheohjelmat, dokumentit ja muut asiaohjelmat. Realityohjelmat ja saippuasarjat ovat minulle yhdentekeviä, kertakäyttöviihdettä sydämelle sekä mielelle. Ne eivät anna minulle mitään.

Kerttu Vali, Uutisharrastaja, Uutiskissa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.